واژه MSP مخفف عبارت Microsoft Project است.

نرم افزار MSP نرم افزاری ساده و کاربردی از خانواده مایکرو سافت آفیس است که به منظور مدیریت پروژها طراحی و تولید شده است. این نرم افزار با قرار دادن تصویر بزرگی از پروژه پیش روی کاربران امکان بررسی و ثبت مراحل کار را برای کاربران مقدور می سازد. این برنامه به شما کمک می کند با ثبت و سازمان دهی ایده های خود آن ها را تا مرحله اجرا پیش ببرید.

با استفاده از نرم افزارMSP می توانید به ساده ترین شیوه ممکن زمان اجراو تکمیل کلیه فعالیت های پروژه را تخمین بزنید و از اجرای و تحویل به موقع پروژه اطمینان حاصل نمائید، درزمان آغاز عملیات اجرایی پروژه نیزمی‌توانید با ثبت تاریخ های واقعی آغاز و پایان هر فعالیت اطلاعات را به روز رسانی کنید در این زمان نرم افزار MSP سرعت و روند پیشرفت برنامه ها  را با توجه به زمان بندی واقعی ثبت شده مجدداً محاسبه خواهد کرد و مشخص خواهد کرد با توجه به زمان بندی جدید پروژه چقدر زودتر و یا دیرتر از برنامه پیش بینی شده به اتمام خواهد رسید ف یکی دیگر از مزایای استفاده از این نرم افزار ارائه گزارش های دوره ای با قابلیت چاپ است. بنابراین می توان ادعا کرد این نرم افزار به افزایش قابلیت های مدیریتی افراد در زمینه های زمان بندی، برنامه ریزی منابع، گزارش گیری و گزارش دهی و غیره کمک می کند.

نرم افزارMSP علی رغم برخی کم و کاستی هایی که در مقایسه با سایر نرم افزارهای شبیه به خود  دارد اما کماکان در میان کاربران دنیا و ایران جایگاه ویژه خود را حفظ کرده. دلیل  محبوبیت نرم افزار MSP را می توان با توجه به قابلیت های زیاد و کاربردی آن توجیه کرد.

برای دانلود رایگان pdf آموزش MSP بر روی لینک های زیر کلیک نمایید


دانلود PDF آموزش MSP 2007

دانلود PDF آموزش MSP پیشرفته

دانلود PDF آموزش MSP 2013 

منبع